Opublikowano
19.1.2024

Headhunting

Czyli czym jest executive i direct search i jak docieramy do najlepiej skorelowanymi z oczekiwaniami Klienta kompetencji.

Headhunting to wyspecjalizowana metoda rekrutacji prowadzona przy pomocy poszukiwań bezpośrednich. Polega na proaktywnym docieraniu do osób niedostępnych na rynku pracy czyli tzw. pasywnych Kandydatów/ek. Są to osoby obecnie zatrudnione, nieposzukujące aktywnie pracy, a zajmujące stanowiska analogiczne do obsadzanego. Executive search jest usługą rekrutacyjną, której celem jest znalezienie wysoko wykwalifikowanych Kandydatów_ek na najwyższe stanowiska kierownicze (C-suite, managerowie_ki wyższego szczebla). Direct search jest analogiczną jeśli chodzi o metodykę strategią rekrutacji, natomiast dotyczy niższych poziomów stanowisk.

Jak to wygląda w praktyce?

Inicjatywa po naszej stronie. W pierwszym kroku ustalamy listę podmiotów, w których mogą znajdować się poszukiwane przez Klienta kompetencje. Następnie poddajemy weryfikacji struktury odpowiednich departamentów. Sprawdzamy całe zespoły, aby nie pominąć żadnej z osób, która może stać się potencjalnym Kandydatem_tką dla naszego Klienta. Najwięcej uwagi poświęcamy stanowiskom o poziom niżej w stosunku do obsadzanego - z doświadczenia wiemy, że bardzo często osoby, które są już gotowe wziąć na siebie większą odpowiedzialność i objąć wyższą funkcję mogą być blokowane w dotychczasowej organizacji. Oczywiście korzystamy z narzędzi rekrutacyjnych, ale w praktyce najlepiej sprawdza się “stara szkoła” - zarówno my, jak i w rezultacie nasi Kandydaci_tki cenimy sobie spotkanie przy kawie ponad okno chatu w profesjonalnym serwisie społecznościowym. Głęboko wierzymy, że tylko przy bezpośrednim spotkaniu możemy uzyskać kluczowe informacje o Kandydat[k]ach i poznać ich oczekiwania, wartości czy motywacje. M. in. w taki też sposób weryfikujemy opinie o konkretnych kandydat[k]ach, którzy biorą udział w naszych procesach rekrutacyjnych. Często to właśnie współpracownicy kandydatów_ek mogą uzupełnić referencje osoby przełożonej o bardzo wartościowe informacje.

Weryfikacja kandydatów_ek

Z doświadczenia wiemy, że najlepsze rezultaty daje potrójna weryfikacja czyli rozmowa z trzema osobami wskazanymi przez danego kandydata_kę z trzech różnych poziomów w strukturach organizacji – przełożony_a,, współpracownik_czka oraz członek_nkini zespołu zarządzanego przez kandydatka_tkę.

Wartość dodana czyli due diligence rynku

Poza rekomendowanymi kandydaturami, w każdym procesie rekrutacyjnym sporządzamy dla klienta raport rynkowy. Opieramy się na zweryfikowanych informacjach, które pozyskujemy w toku wywiadów bezpośrednich. Badanie przeprowadzamy na grupie średnio 100 potencjalnych kandydatów [-ek].Raport uwzględnia m. in. poziom wynagrodzeń oraz oczekiwań finansowych kandydatów [-ek], postrzeganie marki Klienta czy odbiór konkretnej oferty pracy. Dzięki temu Klient może dostosować swoje założenia do realiów rynku oraz poznać potencjał zatrudnienia – także w kolejnych rekrutacjach.

PL

EN

FR

MENU